• Vagány Receptek e-book
  • Életmódváltó Csomag - Étrend és Receptek
  • Megjelent könyveim
  • Fitnesz édességek könyv
  • Enni és Fogyni ebook

Hogyan gyűjts követőket a céges Facebook oldaladra és mi az, ami miatt elveszíted őket?

2019.05.30.

Hogyan gyűjts követőket a céges Facebook oldaladra és mi az, ami miatt elveszíted őket?

7+1 gyakori hiba, amiből tanulhatsz

Azt már nem kell hangsúlyozni, milyen fontos, hogy egy vállalkozás fent legyen a Facebookon. Nagyon sokan belátták, hogy egy üzleti oldal elengedhetetlen ahhoz, hogy a vásárlókkal kapcsolatot tartsanak és növeljék az eladások számát. Sorra jönnek létre a céges oldalak, azonban egy Facebook oldal önmagában nem sokat ér. Ahhoz, hogy követőket gyűjts és azokat meg is tudd tartani, nagyon sokat kell foglalkoznod az oldaladdal.

Az alábbiakban 8 pontba szedtem (a saját tapasztalataim alapján), hogy milyen hibákat követhetsz el az üzleti Facebook oldaladdal.

1. Nem tünteted fel a névjegy adataidban a nyitva tartást, vagy az elérhetőség térképét

Ez az egyik legalapvetőbb hiba egy olyan vállalkozásnál, amelynek üzlete is van, de webshopnál is fontos lehet, ha van személyes átvételi pont is. Éttermeknél, cukrászdáknál, boltoknál alapvető információ. Ha nem írod, ki, hogy mikor és hol várod a vásárlókat, akkor mégis mire számítasz, hogyan találnak majd meg?

Aki a Facebookon rád talál, annak azonnali információra van szüksége arról, hogy éppen nyitva vagy-e, és ha igen, akkor hol van pontosan az üzleted. Így ezeket az adatokat ne csak a weboldaladon tüntesd fel, tedd eléjük a Facebookon is!

2. Nem kommunikálsz a vásárlóiddal

Ne kövesd el azt a hibát, hogy csak a termékeidről posztolsz! Attól, hogy a boltod online (is) van, attól még ugyanazok a módszerek működnek itt is, mint az offline értékesítésnél.

Vegyünk példának egy élelmiszerboltot. Egy jó eladó megkérdezi, hogy mit tervezz főzni a vásárló, ajánl hozzá friss zöldséget, rábeszél még egy extra szószt a grillezéshez. Egy profi eladó kérdez és utána reagál rá.

Ugyanezt te is megteheted a Facebook oldaladon. Tegyél fel személyes kérdéseket, melyek kapcsolódhatnak a termékedhez. A követőid mindig értékelik, ha személyesen szólsz hozzájuk.

Néhány példa

Mit terveztek a hétvégére? Grill party vagy strandolás?

Ti mivel vészelitek át ezt a nyári meleget? Van egy jó koktél receptetek?

3. Oda nem illő posztokat teszel ki

Egy adott célközönség adott dolgokra reagál jól. Tudnod kell, hogy mit szeret a célközönséged! Azokat részesítsd előnyben, amelyek nekik szólnak, és ha a termékedhez nem kapcsolódik, akkor hagyd a Tibi atyás mémeket és a cuki, macskás képeket. Van olyan célközönség, ahol nagyon jól működik, de valahol negatív hatást fog kiváltani.

4. Olyan posztokat teszel ki, amelyeket nem lehet lájkolni vagy imádni

Mióta megjelentek a reakció gombok, azóta egyre több helyen találkozni olyan posztokkal is, melyek a szomorú vagy dühítő gombok megnyomását válthatják ki leginkább.

Jó, ha tudod, hogy ha rajongóid a dühítő gombokat nagy számban nyomogatják, akkor azzal gyakorlatilag ”leiratkoznak” rólad. Bár a Facebook még a reakció gombok megjelenése előtt kijelentette, hogy a gombokkal nem fog változni az elérési algoritmus, a gyakorlatban még is az látszódik, hogy az imádom reakció gomb megnyomásával nagyobb lesz az elköteleződése a követőidnek az oldalad irányába, vagyis a Facebook többször fogja a posztjaid azok elé tenni, akik a posztjaidra az imádom reakció gombot nyomták meg.

Tehát olyan posztokat készíts, amelyek szerethetőek és kerüld a bakikat! 

Próbálj meg más szemével tekinteni a posztjaidra! Vajon másnak is ugyanúgy tetszene, mint neked?

Az egyik legdurvább hiba, amit egy szálláshely Facebook oldalán láttam, az egy pókos kép volt. Poénból kitették, hogy milyen pókot találtak az egyik szobájukban. Nem hiszem, hogy sokan ezek után ezt a szálláshelyet választják majd, főleg nem egy olyan személy, akinek pókfóbiája van. Szerintem még az oldalról is leiratkozik, hogy nehogy újra ilyen ijesztő képeket lásson. (Én pont ezt tettem...)

5. Unalmas képeket használsz

A Facebook felhasználók naponta több ezer képpel találkozhatnak a Facebook hírfolyamukban. A verseny óriási, így ki kell tűnnöd valamivel! Használj figyelemfelkeltő és egyedi képeket, hogy biztosan észrevegyenek.

6. Nem követed a konkurenciádat

Nézd meg hogyan posztolnak, lesd el a jó ötleteket, inspirálódj! Valamint kövesd be őket, mert így valószínűleg meg fogod kapni a hirdetéseiket, amiből ha ügyes vagy azt is látod, majd, hogy ők kikre hirdetnek rá. (Nyugi, ez legális.) 

7. Nem reagálsz az aktuális eseményekre

Ne feljetsd, hogy a Facebook tulajdonképpen egy hírfolyam. Nagyon sokan innen tájékozódnak az aktuális hírekről, történésekről. 

Ha termékeddel rá tudsz kapcsolódni egy top témára, akkor jó eséllyel növelheted az eladásaidat is. 

Aktuális esemény lehet egy ünnepnap, egy sportesemény, de akár egy rendkívül forró időjárás is. Hideg üdítőket vagy éppen strand cuccokat árulsz? Akkor kattanj rá te is a témára például így:

Az előrejelzések szerint hétvégén akár 32 fok is várható! Ideje beszerezni néhány menő strand cuccot és irány a beach! 

7+1. Nem hirdetsz a célközönségednek

Szuper, hogy van egy Facebook oldalad és szuper, ha vásárlóidból egy-kettő már rátalált és belájkolt. De nem akarsz még több vásárlót szerezni? Olyanokat, akiknek érdeklődésük és hobbijuk pont a te termékedhez kapcsolódik? Ha igen, akkor hirdess a célközönségednek! A Facebook hirdetés még mindig a legolcsóbb hirdetései forma. Használd ki ezt a lehetőséget, mert a konkurenciád már valószínűleg rég használja.

A fenti tippeken kívül még jó néhány fontos dolgot fel tudtam volna sorolni a posztok gyakoriságától kezdve az ingyenes követő szerzésen át. De remélem, ezeket már mind ismered. Ha nem, akkor keress meg bátran, szívesen segítek.

» Kapcsolat 


Van itt még pár tippem hashtagekre is:

Így gyűjt lájkokat egy gasztroblogger a közösségi oldalakon

Így gyűjt lájkokat egy gasztroblogger a közösségi oldalakon Bármilyen témában is írod a blogodat, a bejegyzéseidet el kell juttatnod azokhoz, akik érdeklődnek a ...

Hasznosnak találtad a cikket? Oszd meg az ismerőseiddel is!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!

Szerző: Földi Rita

Földi Rita: szakács, táplálkozási tanácsadó, életmódblogger

Fitnesz blogomon bebizonyítom, hogy a diétás ételek is lehetnek ínycsiklandóan finomak. Felejtsd el az önsanyargató diétákat és az unalmas ételeket! Ha neked is hiányzik a diétából az édesség, a sütemény, akkor jó helyen jársz!

Segítek neked, hogy finom ételekből állíthasd össze a diétás étrendedet, megmutatom, hogyan lehetsz hosszú távon karcsú és tippeket adok ahhoz, hogy az evésen kívül másban is megtaláld a boldogságot. Olvasd el a cikkeimet, nézd meg a receptjeimet, de előbb ismerj meg jobban, ha pedig kérdésed van, üzenj nekem itt!