Rita Fitnesz Receptjei

Diétás recepteket készítek cukor és fehér liszt nélkül fogyáshoz, egészséges táplálkozáshoz.

Receptkereső

Keresett kifejezés:
Árszint:
Fő kategória:














Konyha:


Étkezés:




Szezon:




Alkalom:










Elkészítési nehézség:


Elkészítési idő:





Speciális összetevő:






Népszerű témák:











15 titkos tipp arra, hogy végre boldog legyél

2021.10.23.

15 titkos tipp arra, hogy végre boldog legyél

Személyes boldogság tippek az egészséges élethez

Recept az élethez: kezdd egy csipet mosollyal a napot és fejezd be egy nagy adag nevetéssel! Oké, de mégis hogyan? 15 tippet gyűjtöttem Neked egy csokorba a boldogságról, saját tapasztalatom alapján. Félve írtam le ezeket, mert tudom, hogy a boldogság mindenkinek mást jelent. Mindenki másképp éli meg a felhőtlen napokat. Másban találja meg az örömteli perceket. Mégis azt gondolom, hogy találhatsz ebben a 15 tippben olyanokat, amelyek Téged is inspirálhatnak. Kívánom, hogy legyen így! Találd meg az igazi boldogságod titkát Te is!

1. Figyelj oda arra, hogy mivel táplálod magadat!

Ha belegondolsz, minden táplálék. Valami a testnek, valami a léleknek. Hatással van rád egy-egy gondolat, egy találkozás, egy megnézett videó, egy elolvasott könyv. Ezek is táplálékok az ételek mellett. De ahogy az étekből is válogathatsz, úgy a lelki táplálékokból is eldöntheted, hogy mire van szükséged valójában. Ha boldogságra vágysz, akkor válaszd az olyan táplálékokat, amelyek megemésztésével pozitív érzések szabadulnak fel.

Ne feledd! Az vagy, amit megeszel, de nem az vagy, amit gondolsz.

Tedd magadévá a finom és egészséges ételeket, hogy jobb formába kerülj, de ne tedd magadévá a negatív gondolatokat, amelyek csak lemerítik az energiaszintedet! Nem vagy egyenlő a negatív gondolataiddal! Ne hagyd, hogy uraljanak! Igenis választhatod azt, hogy mosolyra húzódjon a szád. Mint ahogyan az ételek közül is választhatod az egészségeset, úgy a gondolatok közül is választhatod azt, ami boldoggá tesz.  

>> Egészséges ételek itt <<<

2. Neked is van egy sportod! Találd meg!

A boldogságod érdekében találd meg a kedvenc sportodat! Legyen az biciklizés, úszás, futás, falmászás, tollaslabda vagy akár tánc. Bármi, ami megmozgatja a testedet, az jó hatással van a boldogságszinted emelésére is.  De ne erőltess olyat, amit nem szeretsz igazán, találd meg a saját sportodat! A számodra ideális sport csökkenti a depressziót, növeli az endorfin, a boldogsághormon termelődését a szervezetedben. Ráadásul a sport önfejlesztő hobbi is. Kutatások szerint, ha hetente háromszor sportolsz, akkor koncentráltabbá válsz, javul a memóriád, éberebb leszel és több fér bele a napodba.

3. Vidulj és fogyj!

Nem csak a sport, a mozgás, hanem a nevetés is fogyaszt. Igaz, nem olyan sokat, csupán 50 kalóriát égetsz el 15 perc nevetéssel a szakemberek szerint. Ez lehet, hogy kevésnek tűnik, viszont a felszabaduló boldogsághormonok nagyon sokat segítenek, hogy be tudd tartani a diétádat. A depresszió inkább faláshoz vezet, de a nevetés és az ezzel járó boldogság kiegyensúlyozottá tesz testileg és lelkileg is. Válassz ma este egy vidám filmet, vagy csak olvass vicceket, hallgass vidám zenéket. Vidulj és fogyj!

4.  Tölts néhány értékes percet önmagaddal is!

Mindenkinek szüksége van arra, hogy egy kicsit önmagával lehessen. Az mindegy, hogy ilyenkor olvasol vagy alkotsz, vagy sétálsz. A lényeg, hogy magad legyél és valami olyat csinálj, ami nem kötelező, amit azért választasz, mert szeretsz. Válassz valami olyat, ami szívből jön, ami boldoggá tesz. Találd meg, hogy mi az, ami a leginkább feltölt boldogsággal!

Például készítsd el (vagy vedd meg) a kedvenc süteményedet és menj ki a szabadba, hogy ott fogyaszd el. Csak hallgasd a madarak csicsergését és élvezd az ízeket. Kényeztesd magad egy kicsit, megérdemled.  

A boldogság helye

Mindenkinek szüksége van arra, hogy legyen egy hely, ahová elvonulhat néha. Egy hely, ahol csak maga van, ahol nem zargatják feladatokkal, megoldandó problémákkal. Egy hely, ahol mindig csend van. Olyan csend, hogy hallja az ember a saját gondolatait. Hallja, hogy mit mond neki a lelke. Találj egy ilyen helyet! Zárj ki mindent! Csak figyelj befelé! Élvezd a nyugalmat és élvezd, ahogy átjár a boldogság.

5. Most élj!

Ne várj mindig a péntekre, a hétvégére, a nyárra, a karácsonyra, valakire, aki jön és beléd szeret, valakire, aki majd segít Neked.

A boldogság akkor jön el, amikor nem vársz rá, hanem kihozod a legtöbbet abból a pillanatból, amiben MOST vagy. Ezt a legtöbbször egyedül kell megoldanod, ne várj másra!

6. Légy hálás!

Ha mindig csak vágyódsz valamire és sosem állsz meg szétnézni, hogy mid van, akkor kergetheted a boldogság pillangóját, de nem fog megállni Neked.

Mi mindenért lehetsz hálás az életedben? Tekints kívülállóként az életedre egy kicsit. Lehet, hogy alapnak gondolod azt, ami Neked megvan, más pedig pont arra vágyódik. Beszélgess másokkal! Kérdezd meg, hogy ők hogyan látnak? Nézz bele mások életébe is, hogy összevesd a sajátoddal, de mindig tudd, hogy mindenkinek egyéni életterve van. Ne használd sablonként mások életét, a sajátodban keresd meg azt, amiért Te hálás lehetsz!

7.  Találd meg magadban a szeretnivalót!

Hidd el, benned is ott van!

Sokszor mondom azt valakinek, hogy ,,olyan cuki vagy"! Nem tudják, de úgy értem, hogy szeretnivalóak! Pedig lehet, hogy csak a nevetésük tetszett meg, vagy a kedvességük vagy egy mondat, amit mástól még nem hallottam. Mindenkiben van valami cuki. Találd meg, hogy benned mi az! Ez magadtól nem mindig megy, egy társ vagy egy barát viszont kívülről lát Téged és szinte egyből beazonosítja a cukiság faktorodat. Ha nem mondaná, akkor kérdezd meg! 

8. Tanulj meg várni!

Az idő a legjobb orvosság lelki nyavalyákra. Ráadásul ingyen van és nincs mellékhatása.

9. Találd meg a fényt!

Elhatároztam magamban, hogy mindennap leküzdöm a sötétséget. Mindennap ki kell egy kicsit tisztítanom a lelkemet, a gondolataimat és azt, hogy hogyan látom a világot. Mindennap gondolnom kell valami jóra. Ez a sötétségre az ellenszerem. Hiszek abban, hogy eljön a fény. Hogyan? Elképzelem, hogy már megvalósult az, amire vágyom. Átérzem és átélem, hogy megvan. Nem hiszem, nem tudom, hanem érzem. Nagy különbség. Mert ha már érzed, akkor már boldog vagy, de ha csak hiszed, akkor csupán vágyódsz rá. Előre kell érezni a fény melegét! Meg kell idézni azt!

10. Döntsd el fejben!

Semmi mástól nem függ a boldogságod, mint saját magadtól. Nem a körülményeid, nem a sikereid, nem egy személy tesz boldoggá. A boldogság egy érzés, és Te döntöd el, hogyan érzed magad. Mert ez is – mint a siker – fejben dől el. 

11. Éld a saját történetedet!

Az tesz boldoggá, ha az értelmes élettörténetedet éled. Akár a munkádban, akár a párkapcsolatodban tudnod kell, hogy a saját történetedben vagy-e, vagy valaki más életkönyve szerint élsz. Ha úgy érzed, hogy nem a Tiéd a történet, akkor változtass!

12. Számolj le a félelmeiddel!

Ha boldog akarsz lenni, számolj le a félelmeiddel! Nézz vele szembe és tedd meg azt, amitől a legjobban félsz. Akkor végre nem fogsz függni a félelmeidtől és rájössz, hogy milyen erős is vagy. Készíts listát arról, hogy mitől félsz! A listádban benne lesz a boldogságod forrása is.

13. Találj vissza a játékodhoz!  

Ha a boldogságot keresed, találnod kell egy ahhoz hasonló játékot, amelyet gyerekkorodban szívesen játszottál. Sokszor ez kijelölheti a karrier utadat is.

14. Alkoss, dolgozz, teremts!  

Az tesz boldoggá, amit saját magad alkotsz, amiért Te magad dolgozol meg. Minden letett munka egy sikerélmény. Legyen az egy regény, amit megírtál, egy gyönyörű festmény, amit festettél, egy fülbemászó dallam, amit komponáltál, egy takaros kis ház, amit felépítettél vagy csak egy szépen rendbe tett kert, amit gondoztál. A teremtésed eredménye, a két kezed munkájának gyümölcse, a teremtményed, az alkotásod mindig boldoggá tesz, ha ránézel, vagy ha rá gondolsz.

15. Készíts boldogságtervet!

Mindenkinek mást jelent a boldogság. Ezért gondold végig, hogy számodra mit jelent. Ha elérendő célokban látod a boldogságodat, akkor mindennap tenned kell egy kicsit a célodért. Készíts boldogság tervet! Írd össze, hogy mitől lennél boldog és írd mellé, hogy mit kell hozzá tenned! Utána pedig dolgozz rajta örömmel, amíg el nem éred! Ennyi az egész.

A tippek mellé ajánlom figyelmedbe a fitnesz édességeket tartalmazó könyvemet. Ha bánatos vagy, akkor ne az egészségtelen kajákat vedd elő, hanem a cukormentes finomságokat! Csempézz bele egy kis örömet a mindennapjaidba, felesleges kalóriák nélkül!     >> Ez kell nekem! <<

Szerző: Földi Rita

fotók: Pixabay

Ajánlott blogbejegyzések:

» Lehet-e stressz nélkül élni?

» Tenned kell ahhoz, hogy mindennap ugyanúgy dobogjon!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Szólj hozzá elsőként!