Rita Fitnesz Receptjei

diétás receptek fogyni vágyóknak, egészségesen táplálkozóknak

Receptkereső

Keresett kifejezés:
Árszint:
Fő kategória:














Konyha:


Étkezés:




Szezon:




Alkalom:










Elkészítési nehézség:


Elkészítési idő:





Speciális összetevő:






Népszerű témák:











3 jó példa arra, hogyan készíts egészséges, ünnepi reggelit karácsonykor

2020.12.21.

3 jó példa arra, hogyan készíts egészséges, ünnepi reggelit karácsonykor

Fitnesz reggelik karácsonyra

Fontos számodra az egészséges táplálkozás? Ha tudatos vagy, akkor karácsonykor is menni fog az odafigyelés arra, hogy minden étkezésnél finom és egészséges alapanyagok kerüljenek a tányérodra. A reggelit pedig ilyenkor sem szabad kihagynod, mert a megfelelő reggeli segít kordában tartani a  vércokorszintedet. Ez nemcsak az egészségedhez, hanem a zsírégetésedhez is hozzájárulhat. Ha az újévet nem akarod plusz kilókkal kezdeni, akkor reggelizz karácsonykor (is)!

A fogyáshoz szükséges, hogy egyensúlyba tudd hozni a vércukorszintedet, mivel ha az inzulinszinted sokat ingadozik, akkor nagyobb az esélyed a hízásra. Ha két étkezés között túl sok idő telik el, akkor inzulinszinted jobban ingadozik. De nemcsak ezért van nagyon fontos szerepe a diétában a reggelinek, hanem azért is mert, ha reggelizel, akkor sokkal kevesebbet fogsz enni ebédre. Ismerős az az érzés, hogy farkaséhesen várod az ebédidőt, amikor kimarad a reggeli? Ilyenkor ebédnél többet is eszel mint akkor, amikor reggeliztél. Ez teljesen normális reakció, mivel a szervezeted próbálja pótolni a reggeli időszakban kimaradt táplálékokat, ráadásul az agyad az éhség miatt azt a parancsot küldi, hogy „még, még többet kell szedni!”. Ha ebédidőben degeszre eszed magad, akkor a szervezeted jobban tartalékol, elraktározza zsírpárnák formájában a felesleges ételeket. Ezért, ha fogyni szeretnél, akkor ne hagyd ki a reggelit karácsonykor sem. 

Fitnesz reggelik karácsonyra

karácsonyi reggeli ötletek 

Hogy néz ki az egészséges reggeli?

1. Tartalmazzon teljes kiőrlésű pékárut (lehet zsemle, kifli vagy kenyér is) Például: PurPur vekni, Jókenyér Rozskenyér, vagy ha gluténérzékeny vagy, akkor gluténmentes pékárukat.

Ha ilyeneket fogyasztasz, akkor a vércukorszinted nem emelkedik meg azonnal, nem ingadozik, ami segíti a zsírégetést. Ráadásul később éhezel meg, a pékáruban lévő rostok pedig támogatják a megfelelő emésztést.

Fontos, hogy ezeket a pékárukat ne pirítva fogyaszd, mert a pirítás hatására a lassú felszívódású szénhidrátokból gyors felszívódású lesz és így már gyorsan emelik meg a vércukorszintedet. A szénhidrátok felszívódásáról itt írtam részletesebben: » Tészta helyett bulgur? Burgonya helyett rizs? Melyik köret diétás?

2. A pékárut kend meg Omega-3 zsírszavakban gazdag krémekkel, például a lentebb felsorolt tojáskrémmel, tonhalkrémmel vagy avokádókrémmel. De kenhetsz rá fehérjében gazdag sajtkémeket is, mint amilyen ez a ricotta alapú olaszos sajtkrémes szendvics. Kenhetsz még rá light majonézt is vagy zöldség alapú krémeket, például céklakrémet vagy magyaros csicseriborsó krémet.

zöldség krémek

Ha ilyen, egészséges zsiradékokkal kened meg a szendvicsedet, azzal véded a keringési rendszered egészségét, szépítheted a bőrödet és  még az elméd működésének is jót tehetsz.

3. Tegyél rá értékes fehérjeforrásokat, például tojást, magas hústartalmú felvágottat vagy lazacot, de akár roston sült vagy párolt hússzeletek is mehetnek rá. Fehérjeforrásnak számítanak a túrókrémek, sajtkrémek is. Nézd meg mindig a csomagolást, hogy melyik terméknek nagyobb a fehérjetartalma. Jó választás lehet a cottage cheese is.

A fehérje fontos szerepet játszik az izomépítésben, serkenti az agyműködést és fogyasztó hatású is. 

4. Tegyél rá, vagy egyél hozzá egy nagy adag zöldséget, például uborka, paprika, paradicsom, szárzeller, retek, rukola, stb.

Ezek fontos rost- és vitamin források, ráadásul hamarabb jóllaksz tőlük, így semmiképpen ne maradjanak ki.

A fentiket figyelembe véve, íme 3 jó példa arra, hogyan készíts egészséges, ünnepi reggelit karácsonykor

1. Zöldfűszeres tojáskrém craft bucival

Zöldfűszeres tojáskrém craft bucival

A recepért kattints a képre.

2.Tonhalkrém házilag

Tonhalkrém házilag

A recepért kattints a képre.

3. Teljes kiőrlésű croissant avokádókrémmel, lazaccal és tojással

Teljes kiőrlésű croissant avokádókrémmel

A recepért kattints a képre.

Ebben a blogbejegyzésben sós reggeliket gyűjtöttem össze, de ha egészséges, édes reggeli recepteket szeretnél, akkor tökéletes választás lehet a banánpalacsinta receptem vagy a zabkása extrákkal receptem. Ezeket a Fitnesz Édességek könyvemben találod.  » Megnézem

Le szeretnél adni pár kilót az új évben, de közben finomakat is ennél? Akkor Neked szól az Enni és Fogyni e-könyvem. » Megnézem

Ez is érdekelhet még: » Mit egyél reggelire, ha diétázol?

 

Szerző: Földi Rita

fotók: Pixabay 

Rita Fitnesz Receptjei - Hírlevél

Fitnesz receptek és életmódtippek, hogy ne maradj le semmiről! (Nyugi, nem tömöm tele a postaládádat, havonta maximum 2 hírlevelet küldök.)

Név *:
e-mail cím *:

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!


vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Szólj hozzá elsőként!