2019.09.13.
7+1 kötelező, like-mágnes hashtag típus gasztrobloggereknek.
Bármilyen témában is írod a blogodat, a bejegyzéseidet el kell juttatnod azokhoz, akik érdeklődnek a témáid iránt. Gasztrobloggerként bizonyára tucatnyi ételfotót készítesz, amelyekre szeretnél minél több lájkot gyűjteni a közösségi oldalakon. Ezt egyszerűen megteheted, ha használsz hashtageket.
A hashtag (ejtsd: hesteg) egyszerre kereső szó és kulcsszó, mely leírja a posztodat, blogbejegyzésedet. Ha a kettős kereszt jel (#) után szóköz nélkül beírsz egy szót, akkor az a szó kereshetővé válik azon a közösségi oldalon, ahová beírtad. Ha például szeretnéd látni, hogy kik posztoltak palacsinta recepteket vagy képeket, akkor csak írd be az adott közösségi oldal keresőjébe, hogy #palacsinta és már ki is dobja a legfrissebb, legnépszerűbb, palacsintát tartalmazó bejegyzéseket.
fotó: Instagram
Angol nyelvű hashtagekkel sokkal több követőt szerezhetsz, így a magyar hashtagek mellett erősen ajánlott ezek használata is.
Közösségi oldalanként eltérő hashtageket érdemes használni. Instagramon vagy Twitteren például egy jó hashtaggel 10-40 lájkot is begyűjthetsz a posztodra. Facebookon viszont már másképp működik, itt inkább azt érdemes kihasználni, hogy ha megosztják a posztodat, akkor azzal a hashtaget is megosztják, így előrébb kerülhet a posztod a keresőben.
Valójában Facebookon nem működik olyan hatékonysággal a hashtag, mint például Instagramon vagy Twitteren.
A BuzzSumo 2016 februárjában közzétett kutatása szerint a hashtag nélküli posztok jobb elérést kapnak, mint a hashtaggel ellátottak. Lehet, hogy az elérésekre negatív hatással van, ugyanakkor márkaépítésre vagy egy nyereményjátékra kitűnően alkalmazhatóak.
Nem szeretnék jobban belemenni a hashtag használat rejtelmeibe, mert a hashtagekről egy egész könyvet lehetne írni. Most csupán kifejezetten a gasztrobloggereknek szeretnék összegyűjteni egy csokor hasznos hashtaget, amelyek használatával több lájkra és több követőre is szert tehetnek a közösségi oldalakon.
Jöjjön 7+1 hasznos hashtag típus a gasztrobloggereknek!
1. Az étel összetevőire utaló hashtagek
Írd le hashtagekkel az étel összetevőit, de azért ne ess túlzásokba! Egy-két fontos kulcsszót használj csak! Ezek népszerűvé tehetik a posztodat és ezek közül is van néhány kiemelkedő, amelyek trendi témának számítanak, így sokan követik az ilyen hashtaggel ellátott bejegyzéseket. Ilyenek például ezek:
#glutenfree #sugarfree #lactosefree #healthy #healthyfood #organicfood #wholefoods #cleaneating
fotó: Instagram
2. Napszakot, étkezési időpontot jelölő népszerű hashtagek
#breakfast #lunch #dinner #reggeli
Példa a használatra:
3. Népszerű magyar hashtagek Instagramon
#mik
Használd a MIK, a Magyar Instagramos Közösség, a magyar mobilfotósok csapatának népszerű hashtagjét, hogy még több magyar követőre tegyél szert az Instagramon.
Ezeket is érdemes még használnod, hogy eljuss a magyar Instagram felhasználókhoz:
#hungary #ikozosseg #magyarinsta #ikozosseghungary #instahun #igershungary #magyarig #ig_hungary
Példa a használatra:
4. Mutasd meg a magyar Instagram felhasználóknak, hogy mit eszel, iszol vagy sütsz!
A magyar bloggerek között népszerű hashtagek, a ”mutis” hashtagek. Van #mutimiteszel vagy a fitt verziója a #mutimiteszel_fitt, illetve a #mutimitiszol és #mutimitsütsz is hasznos lehet.
Példa a használatra:
5. Étellel kapcsolatos, gasztro hashtagek
#food #foods #foodofinstagram #foodporn #foodies #foodie #foodilove #foodlover #foodphotography #foodpics #instafood #instafoodie #dining #gourmet #gastrotime #lovecooking #delicius #yummi #homemade #homemadefood #dessert #desserts #dessertporn #foodstyling #fincsi
Példa a használatra:
6. Blogger hashtagek
#foodblogger #foodbloggers #hungarianblogger #hungarianfoodblogger #foodbloggerlife #blog #blogger #foodblogger #foodblog
Példa a használatra:
7. További népszerű hashtagek, melyek használatával vigyázz!
#love #like #instalike #follow #followme
Annak ellenére, hogy a fenti hashtagek nagyon népszerűek, nem javaslom a használatát, mivel ellentétest hatást válthatnak ki. A followme, like, love, stb. hashtag ma már inkább nyomulásnak tűnik és egy gyakorlott Insta-felhasználónak egyből átjön, hogy csak a lájkvadászatra hajtasz.
7+1. A saját blogod hashtagje és egyedi hashtegek
Hozz létre saját hashtaget a blogodnak. Ezáltal a bejegyzéseidet egy kulcsszó alatt gyűjtheted össze a közösségi oldalakon és követőid is használhatják ezeket arra, hogy veled kapcsolatos bejegyzéseket készítsenek.
Emellett érdemes saját hashtageket is létrehoznod, amelyek kötődhetnek a márkádhoz, a márkád által közvetített üzenetekhez, életstílushoz. Légy egyedi és légy bátor!
Ha még nem használtad a fenti hashtageket, akkor érdemes kipróbálni és néha egy-egy újjal is bővíteni a készletet.
Ne feledd, hogy a különböző közösségi oldalakon különbözőképpen működnek a hashtagek. Érdemes utánajárni, hogy melyik oldalon melyiket használjuk úgy, hogy ne legyen zavaró az olvasók, a követőink számára.